Mitsubishi Celeste Blauw 1600ST

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Mitsubishi Celeste Blauw 1600ST

Bericht  graafie op ma 10 nov 2008, 21:36

Eerste onderwerp bericht herinnering :

Up date van vorderingen restauratie Blauwe Celeste GV-65-XN.

De wagen is vanaf maart 2006 in club bezit.
De apk verliep in Juli en daarna is de wagen gestript.

De wagen is daarna een tijdje in de hoek blijven staan.
Door de bouw v/d loods en drukke tijden is er weinig verder gebeurd.

Werkzaam heden
Laswerk wielkast randen.
Schade aan achterzijde
Schade aan steenvanger & linker spatbord
Roestplekken aan achterklep, kleine raampjes,drempels
en verschillende lak schade's

augustus 2008

Anno 2008
Meeste werk is gedaan, alleen nog schuren, spuiten en
kleine mechanishe problemen oplossen.
Eind deze maand wordt het intrieëur weer ingebouwd en gaat hij eerst voor de APK.
Daarna zal bekeken worden wat er met deze gaat gebeuren

november 2008

Binnenzijde is weer aardig compleet.
Remmen zijn weer eens nagekeken door Remco Dekens.
Volgende week wordt de wagen geschuurt en glad gemaakt

Laatst aangepast door graafie op za 31 mei 2014, 18:34; in totaal 3 keer bewerkt (Reden van aanpassing : updaten)

graafie
Admin

Man Leeftijd : 27

http://mitsubishicelestehobbyclub.jimdo.com/

Terug naar boven Go down

Re: Mitsubishi Celeste Blauw 1600ST

Bericht  graafie op zo 25 mei 2014, 20:12

metzila1 schreef:Weet je uit welk deel ze van België komen? Smile

Voor nu dit project een beetje nieuw leven in te blazen:

We hebben al wat uren aan de Celeste gewerkt, er zit nieuwe olie in de motor (wel jammer dat de motor heel veel olie verbruikt, daar moet wel wat aan gedaan worden).
De banden zijn gebalceert en we zijn naar nieuwe aan het kijken, iemand voorstellen van merken?
Mistlamp is geplaatst (verplicht in België)

Ik ben naar de autokeuring geweest met hem vorige vrijdag, jammer genoeg is hij afgekeurd. De linkse stuurstang-einde had te veel spel. Gisteren meteen een nieuwe gaan halen en hij is al gemonteerd, morgen dus nieuwe poging op de keuring Smile

Grtjs Senne

Sven zit in de buurt van Antwerpen.
Remco zit in de buurt van de grens bij Maastricht.

Ik lees dat de motor olie verbruikt, dat was bekend maar ik had begrepen dat Marco nieuwe zuigerveren en klep rubbers had geplaats.
Tenminste dat has hij mij eens in een mail geschreven.
Blijkbaar is het bij schrijven gebleven....

Wat banden keus betreft is dat een persoonlijke keus.
Ik probeer meestal voor origineel te gaan.
Dat zouden dan Bridgestone banden zijn, Origineel zat er 165 op, maar je kunt rustig tot 185 gaan.
Hou er wel rekening mee, hoe breder hoe meer spierballen je kweekt.

Maar wat merk aangaat geen persoonlijke keuze, maar probeer wel voor een zachte band te gaan.

Kleinigheidje hou je ( stuurstang einde) .... Shocked 

Gr Henk

Just drive thil there is nothing left to drive in

graafie
Admin

Man Leeftijd : 27

http://mitsubishicelestehobbyclub.jimdo.com/

Terug naar boven Go down

Bericht  BlueThunder op ma 26 mei 2014, 00:30

metzila1 schreef:Weet je uit welk deel ze van België komen? Smile

Voor nu dit project een beetje nieuw leven in te blazen:

We hebben al wat uren aan de Celeste gewerkt, er zit nieuwe olie in de motor (wel jammer dat de motor heel veel olie verbruikt, daar moet wel wat aan gedaan worden).
De banden zijn gebalceert en we zijn naar nieuwe aan het kijken, iemand voorstellen van merken?
Mistlamp is geplaatst (verplicht in België)

Ik ben naar de autokeuring geweest met hem vorige vrijdag, jammer genoeg is hij afgekeurd. De linkse stuurstang-einde had te veel spel. Gisteren meteen een nieuwe gaan halen en hij is al gemonteerd, morgen dus nieuwe poging op de keuring Smile

Grtjs Senne

Hoi Senne

Ik ben blij dat je je ontfermt hebt over een Celeste!

Onder mijn Celeste, een 2 liter, heb ik een bridgestone band zitten. Ik heb trouwens wel nog een set 1600 velgen (met band) die glanzend zwart gepoederlakt zijn. Deze mogen weg voor een prijske...

Greetz
Sven

BlueThunder
Most wanted / Ervaring spreekt

Man Leeftijd : 36

Terug naar boven Go down

Bericht  metzila1 op di 27 mei 2014, 14:44

graafie schreef:

Sven zit in de buurt van Antwerpen.
Remco zit in de buurt van de grens bij Maastricht.

Ik lees dat de motor olie verbruikt, dat was bekend maar ik had begrepen dat Marco nieuwe zuigerveren en klep rubbers had geplaats.
Tenminste dat has hij mij eens in een mail geschreven.
Blijkbaar is het bij schrijven gebleven....

Wat banden keus betreft is dat een persoonlijke keus.
Ik probeer meestal voor origineel te gaan.
Dat zouden dan Bridgestone banden zijn, Origineel zat er 165 op, maar je kunt rustig tot 185 gaan.
Hou er wel rekening mee, hoe breder hoe meer spierballen je kweekt.

Maar wat merk aangaat geen persoonlijke keuze, maar probeer wel voor een zachte band te gaan.

Kleinigheidje hou je ( stuurstang einde) .... Shocked 

Gr Henk

Ooh dan woont Remco nog niet zo heel ver van hier.

Ja de motor verbruikt echt veel olie, ik denk ongeveer 1l op 250km ongeveer. Ik heb er gisteren een product in gedaan voor de zuigerveren terug soepel te maken, maar op het resultaat moet ik nog even wachten en als het niet werkt dan moet jammer genoeg de motor maar eens open voor alles te vernieuwen, wel spijtig dat dit meteen gaat moeten want dat brengt nog een aardig prijskaartje met zich mee waar ik niet meteen op gerekend had...
Dus het is inderdaad alleen bij schrijven gebleven anders verbruikte hij nooit zoveel olie.

Voor de banden was ik aan het zoeken achter 205/60/13, maar daar is niet heel veel keuze in. Enkel Maxxis, vredestein, Falken en wat merken uit China. Geen Bridgestone dus Sad
Ik denk dat ik dan de Falken ga pakken, lijkt mij toch de zachtste en beste van de merken.
Ik wou ook nog mooie classic velgen hebben (aluminium), iemand daar een idee voor?

Grt Senne

metzila1
new members / jongelingen

Man Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Go down

Bericht  metzila1 op di 27 mei 2014, 14:46

BlueThunder schreef:

Hoi Senne

Onder mijn Celeste, een 2 liter, heb ik een bridgestone band zitten. Ik heb trouwens wel nog een set 1600 velgen (met band) die glanzend zwart gepoederlakt zijn. Deze mogen weg voor een prijske...

Greetz
Sven

Hoi Sven,

Ja ik heb er lang genoeg naar gezocht, dus nu ik er eentje heb ga ik hem ook terug in orde maken en goed verzorgen Smile

Die velgen zijn dat stalen velgen of alu? Kan je anders even een foto posten van de velgen ofwel doorsturen in een bericht? Very Happy

Mvg Senne

metzila1

Terug naar boven Go down

Bericht  BlueThunder op di 27 mei 2014, 22:30

metzila1 schreef:
BlueThunder schreef:

Hoi Senne

Greetz
Sven

Hoi Sven,

Ja ik heb er lang genoeg naar gezocht, dus nu ik er eentje heb ga ik hem ook terug in orde maken en goed verzorgen Smile

Die velgen zijn dat stalen velgen of alu? Kan je anders even een foto posten van de velgen ofwel doorsturen in een bericht? Very Happy

Mvg Senne

Hey Senne!

Sweet! Ben benieuwd naar het resultaat!

Ik heb het ook eens geprobeerd met zo'n middel om de zuigerveren los te krijgen maar helaas werkte dit niet, bij mij zijn ze gewoon versleten in de oude 2 liter die ik had zitten...

De velgen zijn originele stalen velgen, ik heb deze enkel glanzend zwart laten poederlakken dus. Een foto moet ik nog maken...Beetje lastig omdat er nu een voorruit op ligt... :s

Qua banden heb ik nu momenteel ook Falken onder mijn Colt zitten. Ben ik heel content van. Je kan idd pech hebben om die maat te vinden bij de andere bekende fabrikanten...

Kom je naar de meeting in Zwolle? Dan kan ik altijd 1 band meebrengen zodat je eens kan kijken of het iets is of niet...

Greetz
Sven

BlueThunder
Most wanted / Ervaring spreekt

Man Leeftijd : 36

Terug naar boven Go down

Bericht  metzila1 op do 29 mei 2014, 22:14

BlueThunder schreef:

Hey Senne!

Sweet! Ben benieuwd naar het resultaat!

Ik heb het ook eens geprobeerd met zo'n middel om de zuigerveren los te krijgen maar helaas werkte dit niet, bij mij zijn ze gewoon versleten in de oude 2 liter die ik had zitten...

De velgen zijn originele stalen velgen, ik heb deze enkel glanzend zwart laten poederlakken dus. Een foto moet ik nog maken...Beetje lastig omdat er nu een voorruit op ligt... :s

Qua banden heb ik nu momenteel ook Falken onder mijn Colt zitten. Ben ik heel content van. Je kan idd pech hebben om die maat te vinden bij de andere bekende fabrikanten...

Kom je naar de meeting in Zwolle? Dan kan ik altijd 1 band meebrengen zodat je eens kan kijken of het iets is of niet...

Greetz
Sven

Hey,

Ja ik zelf ook hoor, maar voor hij echt af is zal het toch wel nog een tijdje duren.
Ik was naar alu velgen aan het kijken en dat zijn ze dus jammer genoeg niet Sad
Oke goed voor te weten dat je er tevreden over bent, dan kan ik ze al met een geruster hart bestellen Smile
Ik kan niet naar de meeting komen in Zwolle want ik zit namelijk in de examenperiode op school en daar heb ik nu jammer genoeg geen tijd voor :s

Mvg Senne

metzila1

Terug naar boven Go down

Bericht  metzila1 op wo 18 jun 2014, 12:34

Zo even een paar foto's van de auto hoe hij nu is (wel nog met de Nederlandse export platen):

[img][/img]

[img][/img]

metzila1

Terug naar boven Go down

Bericht  metzila1 op wo 18 jun 2014, 12:54

Ondertussen is hij ook door de autokeuring geraakt, het stuurarmeinde hebben we vervangen en hierna is hij meteen goed gekeurt. Nu ben ik nog aan het wachten op de verzekering en de nummer-platen zodat hij eindelijk terug de weg op mag Smile

-De achterste remtrommels heb ik eens even goed onder handen genomen, helemaal gestraald en terug in de verf gezet;

(foto 1 nog niet gestraald, andere wel gestraald)

[img][/img]

-De zetels eens allemaal uit de auto gehaald voor de auto is grondig te poetsen
-De hoofdsteun van de passagiersstoel zakte meteen naar onder als je deze op hoogte zette, dit is met wat kluswerk weer verholpen en nu kan de passagier weer met een veilig gevoel instappen Smile

-Ondertussen heb ik ook wat velgjes gehaald voor onder de Celeste.
Op de foto:
-De zwarte ATS'en zijn voor een kameraad
-De grijze ATS'en gaan waarschijnlijk onder de Celeste komen, maar moeten eerst nog een beetje opgemaakt worden. Zijn 13" en 7J breed er gaan meer dan waarschijnlijk 205/60/13 Falken banden opkomen.
-De bruin-achtige velgen ga ik proberen op te maken zodat ze er gaan uitzien als 'jbw rally special' velgen, hopen dat het gaat lukken... Heeft er iemand ervaring met het restaureren van velgen? Ze zijn jammer genoeg wel 14" en 6J breed, maar ik denk dat dit ook niet misstaat onder de Celeste en anders ga ik ze proberen te verkopen.

[img][/img]

Zo zijn jullie ook weer up-to-date wat de oude bekende betreft Smile

metzila1

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven