Voor het eerst een rally met de Celeste.....

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Voor het eerst een rally met de Celeste.....

Bericht  josceleste op di 26 mei 2009, 21:04

Afgelopen zaterdag heb samen met m'n zwager meegedaan aan de rally Veendam-Leer-Veendam. Leuke rally bij mij in de buurt over alleen maar binnenwegen, verharde en onverharde wegen. Snelwegen werden zoveel mogelijk vermeden. We hadden er prachtig weer bij! De organisatie was super! Onderweg genoeg eten en drinken. Winkelstraten werden voor ons opengesteld, en er waren in Winschoten en Leer een mensen op de been! onvoorstelbaar! geweldig!! Ook waren er onderweg heel veel mensen aan de kant van de weg met video- en foto camera's. Er zijn al foto's te zien op [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] =>VLV.

We deden voor het eerst mee aan een dergelijke rally met het pijltje bolletje systeem en een leuk eindresutaat; vijfde in onze klasse en achtste over-all. cheers

Bij de start in Veendam en Leer moest je over een bepaalde afstand een bepaalde tijd doen. Beide keren zaten we op repectievelijk 0.02 en 0,03 seconden bij de gestelde tijd af.

Onderweg waren er diverse tijdsritten en stempelposten.
Leuk om te doen! Wel erg vermoeiend plm. 100km heen en hetzelfde terug. Niet verkeerd gereden, wel een paar keer net de afslag gemist.
Als alles goed gaat doen we volgend jaar weer mee!

Ik hoop zo snel mogelijk een paar foto's te kunnen plaatsen. Mijn zwager heeft er een heleboel gemaakt.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Let op de beker op het dak!

En hoe deed de Celeste het?

In de week voor de rally had ik opeens geen remdruk meer. Ook d.m.v. ontluchten niet meer op druk te krijgen diverse mensen gevraagd wat er aan de hand kon zijn: hoofdremcilinder, lekkage in het systeem, etc. Uiteindelijk bleek het de hoofdremcilnder te zijn. Op maandagavond naar Henk gereden om één op te halen en dinsdagmorgen gemonteerd. Bij de plaatselijke garage het systeem ontlucht en wahla we hadden weer remdruk. Tijdens de rally kwamen we er achter dat ook de remmerij rechtsvoor wel eens vast kon zitten (velg erg warm en veel remstof erop) dus, we kunnen weer aan het sleutelen. Exclamation

Celeste-groeten uit Blijham,
Jos

Laatst aangepast door josceleste op wo 22 jul 2009, 21:31; in totaal 4 keer bewerkt (Reden van aanpassing : Foto geplaatst)

josceleste
Fast Guy's / Snelle Jongens

Man Leeftijd : 49

Terug naar boven Go down

Re: Voor het eerst een rally met de Celeste.....

Bericht  graafie op di 26 mei 2009, 22:16

Very Happy Hallo jos.

Fijn dat de auto het in ieder geval heeft uitgehouden.
Mooi verhaal en tzt een paar mooie foto's zullen het wel afmaken.

We blijven het volgen..Arrow

gr henk

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.][Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.][Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.][Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
Just drive thil there is nothing left to drive in

graafie
Admin

Man Leeftijd : 27

http://mitsubishicelestehobbyclub.jimdo.com/

Terug naar boven Go down

Bericht  josceleste op di 28 sep 2010, 20:39

Niet meer voor de eerste keer een rally met de Celeste, maar het blijft leuk om te doen.

Afgelopen zaterdag met de Celeste meegedaan met de rally Veendam-Oldenburg-Veendam.
Een pittige rit over hele slechte wegen (ik wist niet dat er in Duitsland zulke slechte wegen waren) echt met hobbels overdwars in de weg. Als je er te hard reed kwam je auto in een deinmodus, heel apart. Ook zijn we over wegen gekomen waarvan ik dacht; hier is sinds de zeventiger jaren niets meer aan gedaan.
We waren hier van te voren voor gewaarschuwd.
Net als bij de rally Veendam-Leer-Veendam was alles tot in de puntjes verzorgd.

Onderweg bij een klein kasteel in Leer konden we koffie drinken en een sanitaire stop maken. We moesten bij dit kasteel achteruit op het gras parkeren. Bij het achteruit rijden liep de Celeste al vast in het drassige gras. Ik had toen al de graspollen aan de zijkant van de auto zitten. Even een sanitaire stop gemaakt en proberen weer weg te komen, helaas, met nagenoeg geen gasgeven en de koppeling maar net op laten komen begonnen de achterwielen al door te draaien. Met een paar keer naar voren en naar achteren hielp ook al niet meer. Gelukkig waren er een aantal omstanders niet ons geholpen hebben er weer uit te komen, konden we eindelijk verder.
Ik heb er helaas geen foto's van, maar ik wist niet dat een auto er zo "blubberig" uit kon zien van maar even vast zitten. De achterste wielkuipen zaten echt vol met graspollen en modder. De modderspetters zaten tot voorop de voordeuren en het modder zat zelfs op het dak. Eem leuke schoonmaakklus voor de hogedrukreiniger.
Maar al met al een mooie dag.

Eindresultaat twaalfde overall van de zeventig deelnemers. Bij het bestuderen van de eind uitslag kwamen we er achter dat we een stempelpost hadden gemist. Hadden we deze niet gemist hadden we eerste kunnen zijn.......

Volgend jaar mei weer de rally Veendam-Leer Veendam met de Triumph TR6 van m'n zwager.

josceleste
Fast Guy's / Snelle Jongens

Man Leeftijd : 49

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: